Teken de online petitie en zorg ervoor dat de Azijnfabriek blijft bestaan...
Teken de online petitie en zorg ervoor dat de Azijnfabriek blijft bestaan
& forward deze mail naar je contacten!
Geachte wethouder Kemp,
De laatste dagen lees ik in de media zeer verontrustende berichten over de Azijnfabriek, het enige poppodium dat Roermond rijk is.
De Azijnfabriek heeft binnen de Roermondse gemeenschap een aantal ontzettend belangrijke functies:
- de enige plek waar zowel actief als passief de meest uiteenlopende popmuziek wordt beoefend
- een plek waar vele jonge mensen hun eerste ervaring met vrijwilligerswerk opdoen, iets waar later het gehele Roermondse verenigingsleven profijt van heeft
- een plek waar vele Roermondse jongeren elkaar kunnen ontmoeten zonder dat er persé hoeft te worden geconsumeerd (dit i.t.t. het commerciële uitgaansleven)
- een plek waar veel jonge beginnende muzikanten en audio-visuele kunstenaars hun eerste ervaring op het podium opdoen
- een plek waar jongeren uit de wijken de breakdance, hiphop en streetdance die ze in de Terp, Gotcha! en de Difference oefenen, kunnen laten zien aan publiek
- een plek waar jonge mensen voor het eerst in aanraking komen met cabaret en theater
- een plek waar een heel gevarieerd publiek samenkomt: van het hiphoppertje van de straat die zijn grote voorbeelden ziet optreden tot de working class hero die alle werkstress van zich afdanst
- een ongedwongen sfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn en respectvol wordt behandeld
Kortom: een pareltje waar de stad Roermond trots op dient te zijn en moet koesteren.
Moet dit alles nu écht verdwijnen omdat het tweekoppige bestuur moegestreden is?
Ik vind van niet!
Daarom vraag ik u om met een oplossing te komen die recht doet aan bovenstaande functies.
Kunt u mij uitleggen hoe het `publiek private partnership` waarover de coalitie sprak in de begrotingsbehandelingen garandeert dat de vele functies van de Azijnfabriek overeind blijven?
Bent u bereid om met mij en de vele anderen die op de één of andere manier gebruik maken van onze stedelijke poptempel hierover van gedachten te wisselen? Nog vóórdat het te laat is?
In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
Met vriendelijke groet,